Praliny

Wszystko o domowych czekoladkach

Formy do pralin

with 5 comments

Warto mieć profesjonalne formy,  czekoladki robione w nich wychodzą gładkie, błyszczące i najważniejsze, nie przywierają jak to się dzieje gdy użyjemy zwykłych, gumowych foremek  do lodu.  Pierwsze czekoladki robiłam właśnie w foremkach na lód.  Na początku mojej zabawy w domową czekoladziarnie dramatycznie i gorączkowo pragnęłam regularnego kształtu i połysku, dlatego dość szybko  zakupiłam u producenta silikonowych elementów swoje dwie, pierwsze formy.  Różnica między gumą a silikonem była ogromna. Na razie troszkę je „zarzuciłam” na rzecz swojego domowego wynalazku, własnych papierowych foremek.

http://www.genes.pl/cgibin/shop?info=F02&sid=7f4a602c

Formy silikonowe

Formy z silikonu

Teraz bez problemu kupimy ładne formy. Ostatnio widziałam dużo ładnych, wystawionych  na Allegro. Tu znajdziecie fajne, profesjonalne foremki. Przymierzam się do kupna jednej sztuki.

 http://www.pan-centrum.pl/sklep,Formy_do_pralin,93,38,0,,0.html?clear=k&n=21 

Kupicie tu dobrej jakości  czekoladę, akcesoria do pracy z nią,  foremki do wykonywania czekoladek z nadrukiem, można zamówić folię ze swoim logo do tych foremek, barwniki do czekolady, jadalne brokaty. Istny raj dla pralinkowiczów.  Zainteresowała mnie tam forma, w której odlewa się czekoladową łyżeczkę. Piękny akcent do filiżanki aromatycznej kawy. Nie ustaję jednak w poszukiwaniu miejsc z fajnymi akcesoriami do zabawy z czekoladą.

Praliny

Pralinki kawowe i śmietankowe wykonane w silikonowych formach

Możemy również pokusić się o samodzielne wykonanie form z papieru do pieczenia.  Rysujemy sobie na nim siatki,  np. sześcianów, ostrosłupów, sklejamy te nasze maleńkie figury przestrzenne jakimś nietoksycznym klejem. To był mój eksperyment i się powiódł. Delikatnie trzymając foremeczkę w dłoni, malowałam pędzlem wnętrze i wstawiałam ją odwróconą, do lodówki.  Pierwsza warstwa zastygała w ciągu niecałej minuty, z miękkiej formy czyniąc sztywne, „profesjonalne” naczynko. Przyśpiesza to nawet całą pracę. W grubym silikonie czekolada stygła mi dużo wolniej.  Wykonanie tego nie jest jakoś specjalnie pracochłonne.   Zrobiłam sobie dwa szablony z brystolu, kładłam je na papierze do pieczenia i obrysowywałam brystol ołówkiem.  Ważne jest aby w tych szablonach przewidzieć „margines” na powierzchnie sklejane.  Wyszły mi piękne czekoladowe figurki.  Nieregularne troszkę w kształcie ale cóż, to tylko domowe pralinki robione w papierze do pieczenia.  A gdy ozdobicie te swoje domowe, „mistrzowskie” rękodzieła, zawstydzicie mistrzów ;) (tu przyszło mi do głowy też zawstydzenie turbodymomena)

Zerknijcie na poniższy link i praliny w wykonaniu prawdziwych profesjonalistów:

 http://www.worldchocolatemasters.com/en/617

formy

Papierowe formy przed "malowaniem" ich wnętrz czekoladą

zalane formy

Skorupki i nadzienie w formach papierowych

praliny z form papierowych

Praliny wykonane w formach papierowych

Jak na zwykły papier do pieczenia, efekt całkiem fajny, prawda?

Odpowiedzi: 5

Subscribe to comments with RSS.

  1. SWIETNE! WOGOŁE JESTEM PEŁEN PODZIWU DLA TEJ STRONY I CIEBIE! WIEM JUZ ZE NIE W KIERUNKU CIASTECZKOWYM ALE PRALINKOWYM BEDE SIE „DOKSZTAŁCAŁ”:)

    mariusz

    5 Grudzień 2009 at 18:34

  2. Świetna stronka i cudne pomysły :) A czy próbowałaś robić praliny z nadzieniem płynnym? Mam zamiar spróbować zrobić wypełnione moją własną nalewką wiśniową wraz z wisienkami, które pozostały po maceracji, ale nie mam pomysłu jak je napełnić albo w jaki sposób „zamknąć” taką pralinkę. Może jakieś sugestie?

    shreku

    2 Luty 2010 at 20:36

  3. Tak się cieszę że tutaj trafiłam! Kupiłam dzisiaj slikonową formę na pralinki dukapolska.com/upload/image/shop/product/08/1002/mg-4595_big.jpg i szukam własnie inspiracji co jak trzeba wykonac:)

    witaminkaa

    9 Lipiec 2011 at 14:03

  4. A mnie nie wyszły…i miałam formy silikonowe…

    niezapominajka

    3 Listopad 2011 at 14:09

  5. cała masa czekoladowa spłynęła na dno, na ściankach nic nie zostao i moczyłam dwa razy, tak jak zalecano….o kant tyłka to rozbić

    niezapominajka

    3 Listopad 2011 at 14:11


Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

